2014. április 7., hétfő

Remény - Cortez Reninél

Remény 259. old.

Október 17., vasárnap

Újra itthon.

(...)

Reni üzenete: Szia... Itthon vagyok, minden rendben. Nincs pénz a kártyámon, még egy órát online leszek, ha vagy, írj. És... Köszi. :)

Sajnos egy óra elteltével sem jelentkezett be, úgyhogy elköszöntem Virágtól, és átnéztem a házikat. Egy zacskó vaníliás karikával éppen a matekfüzetem fülé görnyedtem, amikor megszólalt a Green Day Basket Case. Azonnal felkaptam a telóm.
- Szia - hunytam le a szemem boldogan.
- Mit csinálsz? - kérdezte köszönés nélkül.
- Merőleges vektorok skaláris szorzatát - feleltem. Cortez elröhögte magát.
- Ki tudsz jönni?
- Mi? - ráztam meg a fejem értetlenül. - Fél tizenegy van - tettem hozzá furán. Cortez csak nevetett, aztán összecsaptam a füzetem, és mondtam, hogy mindjárt.
Felkaptam egy farmert, a tornacsukám meg a dzsekim, aztán kihúztam a gumit a hajamból, és kicsit összeborzoltam, hogy ne álljon olyan bénán. Kissurrantam az ajtómon, le a lépcsőn, egészen a bejárati ajtóig. A szívem olyan hangosan vert, hogy azt hittem, anyuék meghallják és lebukok. Összeszorított fogakkal nyomtam le a kilincset, és olyan lassan húztam be magam mögött a bejárati ajtót, hogy óráknak éreztem, mire végre kiléptem a kapun. Cortez a kerítésnek dőlve ácsorgott.
- Még megvacsoráztál? - kérdezte felháborítóan szép mosollyal.
- Nem. Csak nem szoktam kiszökni - magyarázkodtam.
Még mindig mosolygott, úgyhogy én is elmosolyodtam. Annyira örültem, hogy látom, hogy tulajdonképpen az sem érdekelt túlságosan, hogy éppen kilógtam. Te jó ég!
- Hogy vagy? - kérdezte.
- Hát... pokoli hétvégém volt, de azt hiszem, most már minden rendben van.
- Örülök.
- Kösz, hogy tartottad bennem a lelket - túrtam bele zavartan a hajamba. - Lehetne, hogy ez köztünk maradjon? - kérdeztem félve.
- Mondhattad volna, mielőtt kiteszem Facebookra - csettintett.
- Mi? - kerekedett el a szemem.
Cortez felnevetett, és megcsóválta a fejét.
- Miért mondanám el?
- Jó, oké, értem - sziszegtem beégve.
A hirtelen beállt csendben a közvilágítást néztem, mintha olyan érdekes lenne. Cortez rágózott és engem fürkészett.
- Lassan vissza kéne mennem. Anyuék frászt kapnak, ha rájönnek, hogy nem vagyok otthon...
- Oké - bólintott.
Már indultam volna be, amikor megtorpantam.
- Miért jöttél most ide? - kérdeztem visszafojtott lélegzettel.
Cortez ellökte magát a kerítéstől, és a szemembe nézett.
- Látni akartalak - mondta. A föld megingott alattam, és megremegtek a térdeim. Nyitottam a szám, hogy válaszoljak, de nem jött ki hang a torkomon. A szívem majd kiugrott a helyéről, a pillangóimnak legalább a fele szörnyethalt, és én sem voltam túl stabil állapotban. Cortez tovább nézett, nyilván valamiféle választ várt, amikor megmozdult az automata kapu. Annyira megijedtem, hogy félreugrottam.
Cortez visszadőlt a kerítésnek, és amolyan "ez jó lesz" tekintettel fonta össze maga előtt a karját.
Apu kocsija tolatott, aztán, amikor a kocsi oldala kiért a kapun, megláttam az anyósülésen telefonáló anyut. Ahogy apu észrevett, satufékezett, anyu pedig kipattant mellőle.
- Renáta! - kiáltotta, aztán észrevette Cortezt, és összehúzta a szemöldökét. - Pontosan mit jelentsen ez? - förmedt ránk, amikor Cortez szemtelenül intett.
- Anya, csak kijöttem... odaadni a házim - füllentettem ösztönösen.
- Van fogalmad róla, hogy mit éltünk át apáddal??? - kiáltotta.
Oké, maximum negyedórára tűntem el, nem egy évre. Ráadásul a ház előtt álltam, még csak odébb se sétáltam. Kissé túlreagálják.
- Azt hiszem, mennem kell - mondtam Corteznek.
Apu visszaszállt a garázsba, anyu pedig szigorú arccal meredt ránk.
- Te befelé! - intett nekem. - Cortez, te pedig, lennél szíves emberi időpontban elkérni a házit? - szólt gúnyosan. Naná, hogy nem vette be ezt a házi dolgot.
- Hogyne - lökte el magát Cortez a kerítéstől, és elindult haza.
Összeszorult szívvel néztem utána, miközben folyamatosan liftezett a gyomrom. Még akkor sem tudtam levakarni a mosolyt a fejemről, amikor beértünk a házba, és anyu kifakadt.
(...)



1 megjegyzés:

  1. micro titanium trim - Titanium Art
    The top 10 brands 2020 ford edge titanium for sale are all produced in an 2013 ford focus titanium hatchback affordable, versatile manner. titanium necklace mens In addition to producing a premium titanium scissors quality laser-wave shaving titanium tent stakes product, this is also

    VálaszTörlés